Pravo a prosperita. Ustava, mzdy.

19. 5. 2009 |
Ted, kdy mame vseobecne svobody a moznosti, nenechme se zlakat nebo zastrasit k opacnemu extremu, kdy demokracie vede k chaosu, upadku, zlocinu, nadvlade cizich nad zemi, k defacto zaniku zeme.

Nyni je treba zhodnotit vhodnost zavedeni noveho zakona, ci primo Ustavniho prava doplnenim Ustavy.

Pravo na praci a primereny vydelek.

Vedle potrebneho prava na soukrome podnikani, soukrome vlastnictvi malych a strednich vyrobnich prostredku, se pravo na praci vyjima vhodne, primerene, vyspele a potrebne.

Povede k vetsi prosperite a urovni naroda jako takoveho. Vysledky hospodarstvi je nutno systemove rozdelovat v zasade spravedlive, nikoliv utvorit nepostizitelnou vrstvu feudalnich multimilardaru, a vrstvu chudych.
To by nebyla demokracie.

Primerena mzda. V dobe, kdy rychle stoupaji platy "reditelu", je treba se ohlednout po demokratickych pravidlech spravedliveho odmenovani poctive prace.

Rozdily mezd budou stanoveny a dodrzovany, aby nedochazelo k nepotrebnemu okradani.


Zde je priklad
Podniky s vice nez 50(?) zamestnanci, podniky statni, a podniky, ktere chteji ziskat statni zakazky: nejvyssi plat nebude vetsi nez 10ti(?) nasobek platu nejnizsiho, a 5(?) nasobek platu stredniho.

Davky v nezamestnanosti zrusit, zmenit je ve mzdu za praci. Nikdo nic zadarmo dostavat nebude.
I nadale pokracovat v novem dobrem trendu podpory rodiny, a to zejmena viceclenne.


Clanek iHned.cz : ... Platy
českých manažerů. Reditel Lesy CR 250 000 Kc, Ceske Drahy 500 000 Kc, Ceska Posta 250 000 Kc, Mero 200 000 Kc ...
http://ekonomika.ihned.cz/c1-37012380-platy-manazeru-v-krizi-mirne-klesly


Skrýt komentáře

Komentář

[1] nar.soc., E-mail, 19.5.2009 09:28

Dobrý sen pane Bubne.

Deklarovat právo na práci i s vazbou na cenu práce není to hlavní. Hlavní je mít společenský konsenzus, že všichni ( stát i soukromí zaměstnavatelé ) vytvoří pracovní příležitosti a nedají práceschopným podporu za vytváření pracovní rezervy, ale jen za výkon. Jak to udělat, si lámou hlavy vědátoři, už od doby výlučné námezdní práce. Pokus v reálsocialismu ruského typu se neosvědčil. Kontrolní mechanismy jsou slabinou takových systémů.
Snad je funkční organizace družstva nebo ESOP ( podílové-akciové spoluvlastnictví zaměstnanců )
Vše ostatní kulhá na obě nohy.

[2] xoxo, 19.5.2009 11:11

Pane Buben, Vašich názorů si velice vážím a s oblibou je čtu, i proto, že jsou velice podobné mým. Je vidět, že příčiny této tzv. "krize" vidíte podobně jako já: rozevírající se nůžky v příjmech a tím v podstatě vznik několika jedinců s vysoce nadrůměrnými příjmy, ale vzhledem k jejich počtu mizivou tržní silou, a na straně druhé velké množství lidí, kteří jim tento kapitál svou prací budují a přitom mají sotva na holé žití, takže tržní sílu také žádnou. Komentáře ve stylu mzdového zákona s pravidlem TOP = max 10x nejnižší jsem již publikoval v několika reakcích na různé články. Je to totiž jediná možnost, jak tento propastný rozdíl snížit a jediná cesta k tržnímu hospodářství, protože, a to si asi ti TOP neuvědomují, jedině dostatek peněz mezi většinou lidí může rozjet tržní hospodářství. Po II. světové válce jeden německý ekonom prohlásil: "společnost může být bohatá pouze tehdy, budou.li v ní bohatí všichni lidé. Neznamená to však, že všichni musí být bohatí stejně".

[3] nar.soc., E-mail, 19.5.2009 11:59

Omluva. V prvním řádku příspěvku 1 se usídlil šotek, správně je místo sen = den.

Pane Bubne, mám osobní zkušenost z vedení odborové organizace ( 1990 - 1998 ), že mzdové relace jde udržet kolektivním vyjednáváním. Bohužel s lidmi v ČR, je to těžké, remcají a mají plné kalhoty. Za vytýčené cíle Vám zatleskají a potom Vás nechají se v tom třeba uškvařit.
Napřed musí být hodně zle, aby mohlo být o něco lépe.
Solidarita předpokládající dobrovolné plnění nutného, se rozpadne při prvním nárazu tvrdé skutečnosti. Lidé z ČSSD ( se Škromachem a dnešním min. práce a soc. věcí / asi Čeperkou / jsem měl osobní rozhovory) jsou přesvědčeni, že odbory musí pronikat do politiky, aby mohly zákonem získat hmotné postavení zaměstance. Jistě mají pravdu v tom, že získají minimum.
To ale prohlašují, za hranici možného. Nějaké další zákonné kroky, na př. sankční vymožitelnost vyplacení mzdy v zákonné lhůtě nebo pracovní soud při neplatné výpovědi, se nepokusili nikdy ani zformulovat. Také ochrana odborové činnosti vůči agilním zaměstnavatelům, kteří vynaloží jednorázově raději více peněz na zmaření odborové organizovanosti, než by přidali na mzdě, je zarážející retardace demokratické společnosti.

[4] kladivo na voly, E-mail, 19.5.2009 12:11

BUBEN BUBEN, ono se to z USA pěkně kecá,aby do toho kopla husa

[5] Tenzulice, 19.5.2009 12:25

Obávám se, že časem budeme mít jen právo držet ústa. Tak jako kdysi. Na jedné straně bude nedotknutelná honorace soudců, advokátů, politiků, velkopodnikatelů a šéfů zločineckých uskupení a na straně druhé pracovní síla bez jakýchkoliv práv.

[6] sdr, 19.5.2009 12:35

"Odmítám války, násilný odpor, zbrojení, vojenské zákroky a okupace"

To jsou Vaše vlastní slova, pane Bubne. Chcete opravdu říci, že přes tuto Vaši veřejnou proklamaci hodláte i nadále žít v zemi, kde žijete?

A co takhle co kdybyste navrhl vložit Vámi deklarované "právo na právi a přiměřený výdělek" do ústavy země, v které žijete, tedy USA?
Je to hodně absurdní, že?

Tyto všechny Vaše absurdní protiklady mě jenom dál utvrzují v tom, že buď nežijete tam, kde tvrdíte že žijete, nebo nejste tím, kdo tvrdíte, že jste.
Čeština má pro taková jednání výstižné výrazy - lež a podvod.

[7] Martin, 19.5.2009 13:08

Pokud chcete dát kvóty na odměny, musíte dát i kvóty na odpovědnost. Jde to?

[8] pich, 19.5.2009 13:31

jako je socialismus nereformovatelný, platí to i o kapitalismu. Jeho zákonitosti nedovolují žádné lidské přístupy. Platí jen konkurenční boj. A v podmínkách globalizace už není vůbec žádný prostor na nějaké lidskosti. Svět by musel být globalizován i v pracovních podmínkách. Pokud na jiném konci světa se bude vyrábět za poloviční náklady, nelze nic změnit. Východiskem jsou jen krize a války ...

[9] jiří, 19.5.2009 14:47

(7) Jen technická otázka: Jakou odpovědnost má, dejme tomu, ředitel ČD? Pšijde o plat, když bude mít vlak zpoždění? Zaplatí pokutu, když se stane něco horšího, nebo ho zavřou?Nevím o tom. Vysvětlete, jak to myslíte, v čem ta odpovědnost tkví.

[10] Vhailor, E-mail, Web, 19.5.2009 16:47

[6] sdr, 19.5.2009 12:35
__________________
Musim souhlasit, ze to trochu pachne. V anglictine existuje hezky pojem "Give benefit of doubt". Timto ho panu Bubnovi davam.

...protoze na druhou stranu, neni tajemstvim ze i nekteri americani nenavidi svoji vlastni zemi, verejne pali vlajky, oslavuji sve mrtve vojaky, presto v te zemi ziji. Je to zvlastni paradox, tak trochu americky.

[11] Kamufláž, E-mail, 19.5.2009 18:40

Pan autor píše:
"Davky v nezamestnanosti zrusit, zmenit je ve mzdu za praci. Nikdo nic zadarmo dostavat nebude."

Zajímalo by mne, když ta práce nebude, jak bude vytvořena, aby mohla být naplněna autorova myšlenka.
Budeme stavět dálnice lopatou a kolečkem jako tomu bylo v Německu třicátých let? Nebo vyrábět elektřinu lidskou silou ve spinningových tělocvičnách? Má někdo nějaký lepší nápad?
A co s lidmi, kteří pracovat nebudou chtít? Nevím proč, ale něco mi říká, že takoví lidé se vyskytují a nejspíš i vyskytovat budou.

[12] Lin, 19.5.2009 23:14

to [11] Kamufláž :
Já se z tebe potento.... vyrábět elektřinu :-D :-D
Ale to je velice zajímavý nápad.
Ekologická, čistá - a ještě budeme národem zravým a štíhlým :-))

[13] sdr, 20.5.2009 08:51

(11) Kamufláž
Já se bojím, že se nevyskytuje ani pan Buben.

[14] Petr Buben, E-mail, Web, 20.5.2009 16:47

Pan Xoxo, dekuji za Vase slova a komentar. Souhlasim. .. Ano, bohuzel, velmi casto se stava, ze ta mala skupina nahore se vymkne veskere kontrole, zacne financovat a vest valky, tvorit si vlastni zakony, ignorovat vsechny ostatni. Pak je treba zakonu k naprave. - Ne tedy pouze, ZE skupina poctive velebohatych existuje, ale hlavne, KAM smeruje vyvoj, je pricinou vetsiho dohledu. .. Volny trh je take mozno videt jako korumpovatelnou dzungli, kde nejvetsi, nejagresivnejsi zvitezi. Toto neni zadouci, treba pozitivni moderni produktivni hospodarske prostredi, tedy demokraticky regulovane.

[15] Petr+Buben, E-mail, Web, 20.5.2009 16:50

Nar. Soc. ..Podle me deklarovat pravo na praci vychodiskem je. Jakoz i druzstva, zamestnanci vlastene podniky, jak zminujete. ... Pokud volny trh produkuje nezamestnanost, zlocinnost, chudobu, bezdomovstvi, obrovske a stale se zvetsujici rozdily v majetku, pak je treba se nad tim zamyslet, nez bude pozde.

[16] Petr+Buben, E-mail, Web, 20.5.2009 17:02

Pan Sdr. Jsem kdo jsem, ziji kde ziji, a hodlam v tom pokracovat. .. Usa je velka zeme, a zcela jina nez Evropa, a jeste odlisnejsi nez Cechy. .. Samozrejme s mnoha vecmi zde nesouhlasim, a mluvim o jejich potrebe napravy. .. USA ma svoje specifika, tedy i reseni budou jina. Jina zeme, kultura, vsechno ...... Mluvim o potrebe celit obrovskemu zlocinu, chudobe, vojenskym vydajum, omezeni drzeni zbrani, - a to formou prisne vychovy, pristupneho vzdelani, formou dostupnosti zdravotni pece, zvyseni minimalni mzdy, omezeni obrovskych vydaju na zbrojeni, zmeny kultury nasili. ....USA je v mnoha smerech take pred ostatnim svetem, ve svych specifikach .. Hospodarstvi je tu extenzivni, zeme mnohonarodnostni, hrne se sem spousta imigrantu, prumysl je silne exportovan, dnes napriklad do Ciny, vse je soukrome, lide podporuji drzeni zbrani, policii, vojaky, armadu .. atd ..... Tedy jina situace. Presto Usa a CR maji mnoho zakladniho spolecneho a musi zustat silnymi dobrymi partnery a prateli.

[17] Petr+Buben, E-mail, Web, 20.5.2009 17:05

[7] Martin, kvoty na odpovednost. ..ano, dobry postreh. Tedy, napr, pokud se prokaze nedbalost, pak napr. snizit docasne odmenu.

[18] Petr+Buben, E-mail, Web, 20.5.2009 17:11

[11] Kamuflaz. Co s lidmi, kteri nebudou chtit pracovat? Vetsinou, lide chteji jist, mam pravdu? Tedy budto se budou o sebe starat sami, zadne davky nezamestnanosti, nebo budou pracovat, za prava na praci, za realne dostupnosti prace a primerene odmeny, - anebo pujdou do vezeni. Jina moznost neni. .... Jak zajistit praci? Casto to trivialni neni, ale vlada se MUSI zabyvat rozvojem zeme. Zalozit podniky, obnovit zrusene, investovat soukrome miliardy do prumyslu zeme. Zametat silnice, pracovat na poli .. prace se musi najit. ........... Casto je to snzsi nez krast po 100 milionech.

[19] Kamufláž, E-mail, 20.5.2009 18:25

[18]
Pane autore, nejsem ekonomicky vzdělán (dva roky politické ekonomie v podání socialistické průmyslovky nepočítám). Ale přesto...
"Investovat soukromé miliardy do průmyslu země", píšete. Propána, když jsou ty miliardy soukromé, tak abyste jimi mohl jako stát disponovat, musel byste je jejich vlastníkovi nějak sebrat. Jistě, existují daně a podobné instrumenty, ale odrbaný miliardář pak uteče někam na Bahamy a pověsti země to neprospěje.

"Založit podniky, obnovit zrušené" - kde pro ně budete shánět energii? Fajn, republika leží na uranu, ale co ropa? OPEC Vám ji za barterový vývoz drahého skla dávat nebude. A co odbyt, odbyt pro ten průmysl máte? Nebo povinný nákup výrobků nařídí stát nějakým dekretem? Já Vám nevím. Jak donutíte lidi, aby místo trička za padesát kupovali české tričko za dvě stovky? Hodláte trhovce s lacinými tričky internovat nebo repatriovat?

Ať to čtu, jak to čtu, pořád mi vychází, že byste chtěl zavést cosi podobné socialismu. Ale dejme tomu, zdůrazňuji, DEJME TOMU, že by takový úmysl měl mezi obyvatelstvem tak dvoutřetinovou podporu (pochybuji o tom).
Pak byste musel vyřešit cosi jako převzetí moci. Fakt si myslíte, že státy EU a jejich ozbrojené složky by nečinně přihlížely nějakému českému akčnímu představení ÚNOR 2 - Vzkříšení? Jistě, z EU lze vystoupit, ale hrozba intervence zůstává.
A hlavně - je to Váš názor, budiž. Ale byl byste ochoten si vzít tohle na triko?

[20] sdr, 21.5.2009 07:26

(19) Kamufláž
Ve spoustě názorů se neshodneme, ale autor předkládá takové nesmysly, že se v názoru ne něj shodnout prostě musíme.

[21] Tomas, E-mail, 22.5.2009 21:42

Souhlasim s autorem.Rozdil mezi chudymi a bohatymi je jeden z nejvetsich problemu soucasnosti stejne jako neregulovany kapitalismus a nepritomnost konsenzu.

[22] Marie, E-mail, 6.2.2010 19:06

Dobry den, Petre

vite, co mi na te tzv.svobode po americku vadi? Ze tou svobodou rozumi se pravo majetnych ovladat nemajetne, a nejen to, jeste i pravo trestat za to, kdyz ji druzi nebudou respektovat a slouzit. Dukazem toho jsou vsechny aktivity USA po svete, at uz vzpomenu Jugoslavii, Kubu nebo Irak, Iran.

Nejvetsim zlem pro svobodu a demokracii jsou prave USA, protoze jsou nadrazene a diktatorske. Udajne siri "demokracii a svobodu, udajne teroriste napadli USA, jak tvrdi Bush proto, ze nemaji radi americkou svobodu, a Bush dokonce verejne rekl, ze buh ho poslal do Iraku. Uz ovsem nerekl jmeno toho boha, to je pouze nadvlada a zisk.
To je totiz jediny Buh pro USA.
Kapitalismus v minuosti take vyvrcholil krizi a nasledne svetovou valkou, je to zakonnity vyvoj, tentokrate svetovou valku, kterou mame uz na prahu dveri, vyvolavaji USA. svou potrebou vladnout svetu, tedy chamtivosti.

Kazdy chamtivec chce mit vic a vic a tim padem, ti co maji malo, maji mene a mene az dojde k bodu, kdy po tech chudych chteji vydrit vic nez maji, a pak je valka jedine vychodisko.

Zazila jsem socialismus a take ten americky kapitalismus a mohu vam rict, ze socialismus byl nepredstavitelne lepsi a at byla komunisticka vlada jaka chtela, o lidi se starala, a nikdy jsme nemuseli se bat, ze budeme zit v bide.
Pousmala jsem se tady nad temi fotografiemi ovoce, ktere jste si na tento blog dal a pripomina to mi, jak jsme kdysi nadavali na fronty na banany...

Ted jsou fronty na praci a nemate na najem, tak co je lepsi??

Chybela nam svoboda slova, ale tady v americe ji taky nemame. Kdyz jsem toho 11.9. 2001 v zamestnani prohlasila, ze neverim, ze jde o teroristicky utok, byla jsem propustena na hodinu a osocovana, ze to schvaluji a podezirana, ze jsem jedna z nich.
A pritom jsem vychazela jen z toho, ze v USA pri jejich vojenske vyspelosti by ta tzv. unesena letadla dokazaly zlikvidovat za par vterin a zadnemu z tech narau by nedoslo.

Dneska vime, ze to byl inside job za ucelem legitimniho napadeni Iraku a dalsich zemi, jak vidite pod rouskou boje proti terorismu.

Nový komentář

Zapomenout

Aktuální články

Autor blogu

Petr Buben

Petr Buben

Davis, Ca, Usa

Jako student kritik socialismu, jeho nesvobod. Odmítl jsem nastoupit vojenskou službu ČSSR, za což jsem byl prohlášen duševně chorým, podepsal Chartu 77, odešel do emigrace.
V zahraničí slevil z kritiky socialismu. Nadšen změnami 89, později zklamán úpadkem, bezzákonnosti, chaosem, nárůstem zločinnosti. Odmítám války, násilný odpor, zbrojení, vojenské zákroky a okupace, "demokracii" vedoucí k feudalismu, divoký kapitalismus bez řádu. Je třeba pragmaticky, neideologicky přistupovat ke světu a jeho otázkám, podporovat národ, prosperitu, svobodu, právní rád, soukromé podnikání - jedním slovem - právní, sociálně spravedlivý kapitalismus.
Petr-Buben.blogspot.com | Call.nexo.com | mobily.mujblog.cz | neZakladnam.cz/cs/blogy/
petrusa001/clanky
počet návštěvPetr Buben od 13.1.09


Clicky Web Analytics návštěvy Clicky
Locations of visitors to this page
od 4.2. 2009 | 1 den 1 návštěva

Hlídač Woko.cz - Nový článek, aktualizace? Poslat email.

Petr Buben
Petr Buben
Share/Save/Bookmark
Přidat.eu záložku

Top 100 Gadget Blogs


Petr Buben



View my FriendFeed



View my FriendFeed



View my FriendFeed



View my FriendFeed



ff.im/rooms/CeskeZpravy



View my FriendFeed