Vojenské mise v zahraničí

23. 12. 2008 |
Co je to vojenská mise v zahraničí? Okupace? Kolonizace? Nebo pomoc po nějaké
přírodní katastrofě?

Není možné svrhnout vládu, a poté malou, slabou zemí okupovat, zavalit cizími
vojsky.

České vojenské jednotky by měly být z Afghánistánu staženy. Nejvýše snad
ponechat humanitní pomoc civilistů.

My si nepřejeme nepřátelství, invaze a pobyty cizích vojsk na územích cizích,
ani našem, a napětí, která z toho vznikají - naší vojáci by se tedy neměli
podobných dobrodružství účastnit.

Když ve Rwandě docházelo v 1994 ke genocidě a zavraždění 500 000 občanů, česká
vláda a armáda nehly ani prstem.

Dnes existuje napr. těžká situace chudoby a chaosu na Haiti, v Kolumbii,
mimo jine, přesto však plány na českou vojenskou intervenci, pomoc nebo
humanistické bombardování nejsou známy.

tento clanek na www.kl.am/mise

View my FriendFeed

Anketa

Vojenske mise, intervence v zahranici, ano ci ne?

Nesouhlasim s vysilanim cs vojaku od ciziny. (70 %)
70 % (147 hlasů)
Souhlasim. (13 %)
13 % (28 hlasů)
Posuzovat pripad od pripadu. (17 %)
17 % (35 hlasů)

Již hlasovalo 210 čtenářů

Skrýt komentáře

Komentář

[1] sdr, E-mail, 23.12.2008 09:10

To : autor
Nesouhlasím s Vámi, nicméně máte plné právo na svůj názor.
Na co však právo nemáte, je mluvit za druhé. Zjevně jste se podřekl, ale "My si neprejeme nepratelstvi,,,," je až signifikantní. Mluvte, prosím, jen za sebe.

[2] Ivo L, Web, 23.12.2008 09:12

Nejsme nic. Snad opravdu jen bezvýznamná kolonie USA, jak to řekl jeden bývalí federální pracovník USA. A asi má pravdu, od listopadu 89 máme na hradě a v podhradí u vesla jednoho tupce za druhým

[3] sdr, E-mail, 23.12.2008 09:24

(2) Ivo L.
No, veleduchové tam zrovna nejsou, ale taky jste tam mohl být Vy...

[4] caracola, 23.12.2008 09:29

Koloniální velmoc zrovna nejsme, ale přicmrdávači ano. Je to historická tradice a nelze být na ni pyšný.

[5] matka, 23.12.2008 10:12

Tak Vám Ti nevím, jestli jsem pyšná, že synové této země jsou v Afghánistánu.
Byly pyšné ruské matky na své syny v Československu, Afghánistánu, a co já vím kde všude? Nevím. Ukrajinské ženy nad svými syny, kteří šli do Afghánistánu plakaly, to vím jistě.
Jsou americké matky pyšné, že jsou jejich synové všude možně po zemi?
Kdo na našich dětech zkouší účinky rozličných zbraní? Jsou hrdí a pyšní, co stvořit umí?
Klidné Vánoce jejich svědomí.

[6] sdr, E-mail, 23.12.2008 11:13

(5) matka
Máte hodně pravdy, ale chybu máte u ruských žen s jejich syny v Československu.
Většina z nich je na to hrdá ještě dnes. A to je to, co nemůžu pochopit a kdybych chtěl odpustit, tak jenom velmi těžko...

[7] nar.soc., E-mail, 23.12.2008 12:11

Dosud nebylo objasněno, jaký je většinový názor Afgánců na jejich budoucnost. Co potřebují, co nejdřív, jak k tomu přispějí vlastním úsilím. Pod jakým ve světě uznaným mandátem se má vnější pomoc Afganistanu poskytnout.
Pochybuji, že pomoc ČR je ta pravá ořechová a pokud takto "pomáhají" ostatní zúčastněná vojska není div, že se střety spíš množí než naopak. Kulatá bába na min. války ČR by měla rychle a pravidelně referovat ve Sněmovně i na veřejnosti, abychom "úspěchy" i průsery mohli aktuálně ocenit.

[8] matka, 23.12.2008 12:17

6 sdr
Já potkávala Ukrajinské ženy. Ne ruské. Že by všechny bez vyjímky byly pyšné? No nevím, Doufejme že ne.
Ostatně pokud si dobře pamatuji, na Ukrajině Rusové oblíbení nebyli.

Co se týká misí - jaký je skutečný názor našich vojáků a jejich matek? Mají opravdu tak "zelené" mozky?

[9] Karel Walther, E-mail, 23.12.2008 12:50

Já jsem se zase setkával více z muži z Ukrajiny,když jsme vyhrály v1969 nad SSSR oslavovali to jako by hrála hokej Ukrajina.

[10] sdr, E-mail, 23.12.2008 13:44

(8) matka
Aniž bych se chtěl jakkoliv dotknout našich vojáků, myslím si, že většina z nich je na vojně kvůli penězům. A cpou se do misí taky jenom kvůli nim. Vůbec nic proti tomu.
Jenom mi pak trošku připadá divné, když si pak stěžují, že se tam střílí...

[11] matka, 23.12.2008 13:58

10 sdr
Ano, ale z jedním z nich jsem mluvila. Poté co absolvoval jako jeden z několika málo našich lidí vojenskou akademii v zahraničí (nechci psát přesně kde), měl možnost zůstat po zbytek své kariéry v republice v kanceláři. Odmítl, že chce být v terénu. Nevím, jestli kvůli odměnám, i tak by měl myslím peněz dostatek. V jakém dostatku žije jeho rodina, bych snad ani nerozváděla. Můj osobní názor sem nepatří.
Snad jen ještě poznámka - pokud republika - tedy vláda, parlament a senát schválí vyslání vojáků v rámci KFOR, či čeho všeho ještě, do zahraničí, mělo by také jejich vybavení odpovídat tomu, kam jsou posláni. A ne, aby vojáci měli kvalitní např. obuv, či oblečení, které si sami seženou a zakoupí, aby vůbec v těch podmínkách přežili. Kvalitu vojenského zabezpečení si netroufám odhadnout. Jen vím, že na vojácích se zkouší ledacos.
Ostatně i na chyby v logistice, chyby ve výběru terénu, ze kterého byli SSSR posíláni vojáci do Afghánistánu, doplatilo životy mnoho těchto vojáků a nakonec tato armáda byla rychle stažena. V čem byla jedna z chyb? V Afghánistánu jsou, pokud se nepletu, suché, "horké" hory, tedy skály, pouště,... Ale byli tam posílání vojáci převážně ze Zakarpatské Ukrajiny, tehdy součásti SSSR (která byla od Československa po válce uloupena.), že je to také hornatá oblast. Ovšem hory jsou tam "studené", zalesněné, v zimě 2 metry sněhu není problém. Takže vojáci velmi brzy onemocněli. Pokud nepadli kulkou "nepřítele" a vše přežili, vrátili se domů převážně sšedšie z umu - prostě zbláznili se z toho, k čemu byli nuceni, co zažili a viděli. Viděla jsem mnoho žen - matek, vdov v černých hábitech. :-(
Co s námi dělají naší státníci, naše tzv. inteligence?

[12] sdr, E-mail, 23.12.2008 14:12

(11) matka
Nevím, jestli se hnal do boje kvůli penězům nebo ideálům. Poměrně často to bývá tak, že kdo má moc, chce ještě víc.
Ale to už si možná vymýšlím. Ostatně Vy ho taky ani tak moc neznáte.
S tím SSSR a Afgánistánem máte pravdu, bolševik nikdy moc neuvažoval.
Jenom trochu nechápu smysl poslední věty.

[13] matka, 23.12.2008 16:12

12 sdr
Nevím, jestli jako pěšák v boji, se zbraní v ruce má až tak moc moci. Nevím. Jako děcko jsem ho znávala. Zřejmě se změnil. Měla bych ho znát, máme část krve společné.
Jde o to, pro kterou cestu se kdo z nás rozhodne. A také o to, kam nás směrují naši státníci, naše tzv. inteligence, co lidem umožní.
Já jdu péct raději vánočky. Hezké Vánoce, kdybych už sem nepřišla. :-)

[14] Ivo L, Web, 23.12.2008 16:26

[3] sdr,
Mohl, a i jsem to zkusil, se zlou jsem odcházel. Přesto to zkusím znovu. I u nás brzo přijde den, kdy normální bude normálním.

[15] MIRA, 23.12.2008 16:43

[14] Ivo L,
Nevyhrožujte! :-)))

[16] Paolo, 23.12.2008 17:36

(1)sdr,:Vy si snad přejete nepřátelství? V tom případě bych prosil o upřesnění. S kým a proč?

[17] Ivo L, Web, 23.12.2008 18:14

[15] MIRA,
To je mi cizí.

Jdu pomoci s vaječným koňakem, stejně je jen pro mě . . .

A radostné vánoce přeji Vám všem.

[18] Paolo, 23.12.2008 18:55

Tak si to zkusme shrnout. Zhruba 200 let se v Afghánistánu permanentně válčí. Pokořit Afghánce se usilovali Francouzi i Angličané, marně. Jedna vlastní vláda se pokusila změnit zavedené pořádky a setkala se s masovým odporem mohutně podporovaným USA. Pozvala si na pomoc SSSR, který odsud vzápětí vycouval, když viděl, že je to marné. Nastoupila vláda vzniklá z těch, kteří byli proti té dřívější, ale světe div se. Neprojevila dostatečnou vděčnost těm, kteří ji vyzbrojili a tak byla svržena po předcházející vojenské interveci USA, které se bláhově domnívaly, že se tam za odměnu usadí. Nastolily vládu těch, kteří tu vděčnost projevili, ale setkali se s nepochopením většiny národa, který má svou hrdost a nechce žádné cizince ve své vlastní zemi. Aby se to nepochopení změnilo v pochopení, přizvaly si USA pár pomocníků, aby pod rouškou boje proti terorismu posvětily dočasné rozmístění svých vojsk. A co bude dál? Ještě nějaký čas se tam budou i se svými satelity trápit, aby za čas potupně vyklidily pozice jako v několika předcházejících případech. Ale nakonec. Kde dneska najdete tak veliký cvičák, kde se dají vyzkoušet nové zbraňové systémy na živých lidech.

[19] Karel, 23.12.2008 22:42

Když slyším ty kecy o pomoci Afganistánu, tak je mi zřejmé, že jde o stejné lži, jako o Iráku ( zbraně hromadného ničení), Srbského Kosova, kde amerika prosadila drogovou mafii a pod. Takže kdo prosazuje naše vojáky k misím v zahraničí, při niž se hromadně vraždí ženy a děti při bombardování z výšky 12 km. je u mne zločinec, který má místo pouze na šibenici.

[20] matka, 23.12.2008 23:30

Karel
A občas také vlastní vojáky či spojence bombardují bombami s pláštěm z ochuzeného uranu, či co. Prostě hokus pokusy a vraždy na lidech. Kdo ty mise mírové
vlastně platí? Kdo komu za jejich schválení platí? Jaké budou mít lidé tam i naši vojáci Vánoce? Budeme je my mít klidnější?

[21] autor, Web, 24.12.2008 20:41

Paolo, Karel, souhlas. ......

sdr, tim "My" bylo tentokrate mysleno "vsichni, kazdy", tedy samozrejmost, konstatovani. Jinak ano, chci mluvit predevsim za sebe. ... a Vy si prejete nepratelstvi a invaze, cizi vojska na uzemi jinych statu?

[22] Schimanski, 26.12.2008 15:29

Řekl bych, že problém je v tom,že naše " vláda" nemá žádnou zahraniční politiku. Pravda, pěstuje anitkomunismus a odpor k Rusku a současně bezezbytku přebírá stanoviska americké administrativy. Myslím,že jsou na světě i jiné země ( zejména v Africe ) ,kde probíhají genocidy a vraždění statisíců, zcela bez zájmu vlády ČR. Spíše by bylo lepší napsat bez zájmu USA , protože naši "vyvolení" jako cvičené opičky plní její zájmy ještě dřívě než je sama vysloví, stačí naznačit a snaživý se přece dovtípí, že. Příkladem by mohla být lidská práva na Kubě. To je přece nosné téma v zájmu USA - to máme novodobých hrdinů a bojovníků proti castrovu režimu . Vždyť nektěří tam byli i zadržení a riskovali přespání na latrině v nějaké cele - hrůza, to pošlapávání lidských práv, vždyť oni pouze chtěli svým dílem svrhnout režim v zájmu USA. V Afghánistánu se vojenskou silou zřejmě nic nepořídí. Možná kdyby se v zájmu demokracie pro Afghánistán vyvraždilo tak 70 procent lidí - těch ,kteří tam cizí vojáky včetně těch našich nechtějí mělo by to nějaký efekt. Navíc si myslím, že je úplně jedno jestli tam budeme mít vojáku 200 nebo 20000, nic tam v konečném důsledku nezmůžou. Ať žije trvalá okupace , opravuji : " trvalá svoboda "

[23] Karel Novotný, 29.12.2008 21:26

Nevím, jaké a čí zájmy hájí naše vláda tím, že vysílá naše vojáky do vojenských misí v zahraničí.Pokud by to mělo být jen ve prospěch USA, pak je to hanba těch, co podobné akce schvalují.Každému rozumně uvažujícímu člověku musí být přeci jasné, že tato nenormální situace v těchto v těchto zemích, je vyvolána díky zločinné politice vlády USA.O tom svědčí odpor většiny lidí v těchto okupovaných zemích, vůči těmto agresorům. A mezi ně, za peníze našich daňových poplatníků, se řadí bohužel i naše země.

[24] Skalenak, 29.12.2008 21:35

Mé největší přání ke konci roku 2008 by bylo, vyhnat celou naší vládu a všechny ty válečné štváče do Iráku a Afganistánu, aby jednou pro vždy, se naše země zbavila podobných idiotů.Bohužel asi zůstane jenom u zbožného přání k ostudě všech slušných lidí.

[25] Wurstchen, 29.12.2008 23:38

(23) každá armáda potřebuje cvičit v praxi. Nemocnice, chemici i protiradiační jednotky stejně tak. Myslíte, že válečné chirurgii se dá naučit z knih? Nedá!! Má-li ta armáda být alespoň trochu funkční, jsou podobné mise nutné.

[26] Wurstchen, 29.12.2008 23:41

Autorovi: řekl bych, že jsem raději, pokud naši vojáci bojují tam, než aby jejich sebevrazi vyhazovali do povětří baráky v Praze.

[27] =====+autor, E-mail, Web, 30.12.2008 05:22

pan Wurstchen. ....prosim, zamyslete se. byli nekde nekdy v Cechach, nebo jinde, Afghansti teroriste? vyhazovali v Praze Afghanici domy do povetri? o cem to mluvite? ......... kazda akce musi mit, a take ma, nejake priciny ..... naopak, bude li cesky vojak aktivne bojovat na jejich zemi, za zajmy ropnych monopolu, mohou si toho vlastenecti mulahove i vsimnout. ... ... ja sam, ani Cesko, by s nimi a s timto nemelo mit nic co delat, .... krome dodavek ceskeho piva, vozu Liaz ,Praga aTatra do Afghanistanu.

[28] čtyři proti, 30.12.2008 10:55

Historie praví, že v naprostý většině případů cizí vojska nedokázala nikdy a nikde nic změnit. Po jejich odchodu nebo vyhnání, vše běželo jako dřív. Jen tam zůstaly hromady mrtvol a stálo to fůru peněz.

Pochybuju, že si nějakej Afghánec zamiluje křižáka (což jsme my věřící i nevěřící) jen proto, že mu momentálně pomáhá proti sousedovi. Ano, Afghánci jsou naši přátelé, je třeba jim pomoct (i když o to nestojí), ale nesmíš se k nim otočit zády.

Stát, kterej nemá peníze pro svý vlastní občany a pro potřeby těch nejobyčejnějších (ačkoliv je od nich mnohdy až zlodějsky pravidelně vybírá a dře je z kůže, jak může), vyhazuje stovky milionů za něco, co je jeho občanům patrně k ničemu. Jako daňovej poplatník odmítám platit kulometčíka v Afghanistánu. Mám totiž co dělat, aby uživil půlku poslance, jednoho Roma, čtvrtku vězně a pět úředníků od Bruselu k Tatrám.

S přítomností cizích vojsk na našem území máme mnohaleté zkušenosti. Teď to poznáváme zaplaťpánbů z druhý strany a pocit je to mnohem lepší.

[29] Jan Malý, 30.12.2008 15:02

Tuto vládu je potřebné popohnat před soud, za účast na vojenské agresy našich žoldáků v Afganistánu.

[30] Jeliman, E-mail, 30.12.2008 17:45

[28] čtyři proti

>>>S přítomností cizích vojsk na našem území máme mnohaleté zkušenosti. Teď to poznáváme zaplaťpánbů z druhý strany a pocit je to mnohem lepší.<<<

Nechval dne, před večerem!

[31] matka, 30.12.2008 19:46

[25] Wurstchen,
Máte pravdu.
A já říkám - je to hnus.
A ptám se je to vskutku nutný hnus?
Jak říká Jeliman -
nechval dne,lpřed večerem!

To se nemůžete učit za pochodu,
až to bude doma skutečně potřeba?

Nebo lépe honit politiky,
ať jdou sami bojovat,
ono by je to brzy přešlo,
honit lidi na jatka.

[32] honza 1, E-mail, 30.12.2008 20:52

Chemici z Liberce jsou venku,protože jsou nejlepší na světě..
7.polní nemocnice je venku,protože je mezi nejlepšími na světě a i pro civilní obyvatelstvo je nepostradatelná a to ne proto,že by léčila následky našich ,,hrdlořezů"..
Pyrotechnici z Bechyně likvidují tuny min na letišti v Kábulu a dalších nástražných systémů po rusech,aby tam bylo bezpečněji..
Jediná jednotka ,,válečníků" je útvar zvláštních operací z Prostějova a ty nám závidějí i amíci..
Ale ti závidějí proto,kolik informací dokáží naši zjistit,při tom počtu,kolik jich je,i pro vztahy s místními obyvateli..
Plácáte nesmysly o našem podílu na nějakém bombardování z 12ti km..
V Afghánistánu...to je fakt ideální terén na kobercový nálet..
Ostatní jednotky jsou strážní útvary...
V boji proti terorismu my,češi,máme v mnohém náskok..
Hlavně ve znalostech jejich taktiky..
Většinu těch teroristů vyškolila naše výcviková střediska..
BTW:
Svět jistě není dokonalý a vždy bude bipolární..
Na mnoha místech na světě již probíhá válka o zdroje,zatím jen o ropu..
Až se začne válčit - a ono začne - o pitnou vodu,doufám,že už tu nebudu..
Ale můžete Vy,kdo chcete vyjádřit protest proti USA,bojkotovat např. současné ceny nafty a benzínu...

[33] matka, 30.12.2008 21:15

32 honza
...Jediná jednotka ,,válečníků" je útvar zvláštních operací z Prostějova a ty nám závidějí i amíci..
Ale ti závidějí proto,kolik informací dokáží naši zjistit,při tom počtu,kolik jich je,i pro vztahy s místními obyvateli....

---Mj i proto, že se dokáží jejich řeči naučit a nejsou závislí na tom, co jim kdo "nakuká."

Ale stejně mne ten dnešní svět štve. A jak píšete, také bych se nerada ledasčeho dožila ... Jsem mírem poněkud rozmazlená.

[34] Jiří Sigmund, E-mail, http://seznam.cz, 30.12.2008 22:39

Naše ničím neodůvodnitelné účasti na okupování cizích a v minulosti i spřátelených zemí - Jugoslávie,se nám a hlavně našim potomkům vrátí strašným způsobem.Naši žoldáci - ano,žoldáci,protože především kvůli pěnězům z našich daní se tam natáhla i pěkná sebranka - co jiného žoldáci také jsou,že?To pouze dříve nebo později přinese odvetné akce na naše území a budou umírat naše běti,jejich otcové a matky - ale bude již pozdě na pokání...

[35] Ded, 31.12.2008 05:59

Asi tak.Verte ze kvuli idealum tam nikdo nejde.Necha se tam vydelat hodne penez,je tam kralovske jidlo a taky se tam i strili.Kdyz se jde do valky tak se s tim pocita ale kdo tam zene nase vojaky?Proc nejdou pomahat treba do jizni Ameriky nebo do Afriky?Drive jsme museli lezt do zadku jednem a ted lezeme do zadku druhym.Kdo z toho tezi?Zamysleme se narode cesky!

[36] Paolo, 31.12.2008 07:58

I když uznávám expremiéra Zemana, jedno nechápu. Jak může tak inteligentní člověk podporovat naší vojenskou účast v zahraničí a mluvit o islámském nebezpečí.

[37] matka, 31.12.2008 10:44

36 Paolo
Já také uznávala expremiera Zemana, necítila jsem se vedle něho jako špína (na rozdíl od Grosse). Ale ani Zeman není neomylný.
A v jakém stavu po sobě zanechal ČSSD? Nebylo by lepší, kdyby zůstal a snažil se její chod rozumně korigovat? A nezdrhat jako malý uražený kluk před těmi, kdo mu hlas nedali?
Ostatně, nevím, jak vidí "přátele" Pohanku a Melčáka, pokud je kritizoval, zapomněl na Podsedickou facku Wagnera a Grulicha z doby jeho "vlády?

[38] honza+1, E-mail, 31.12.2008 11:48

(34)
Doplňte si vzdělání ze ZŠ...
Žoldák - nezávislý jedinec,bojující sám za sebe pro finanční prospěch..
Naše vojáky vysílá stát,tedy podléhají velení armády..
Nejsou tam jako ,,soukromníci",ale jako součást kontingentu..
Žoldáky si vydržují místní hlavy kmenů,klanů,soukromé osoby...

[39] Paolo, 31.12.2008 12:23

(38) Trochu jiná a přesnější definice: Žoldák je voják, který splní jakýkoliv úkol, pokud mu někdo dobře zaplatí.

[40] Leoš, E-mail, 31.12.2008 13:10

To jsou demagogické řeči,jedni tvrdí ,že je to pomoc, druzí něco o žoldácích adt.... je třeba si uvědomit proč to děláme, kdo z toho co má, tak třeba naši chytří politici tudy mohou odlévat peníze do svých kapsiček, vždyť voják na to aby byl na nějaké misi stojí docela slušné peníze, tam se nějaká kačka či milionek stratí no ne. Jo tedˇ jsem si vzpomněl my jim tam vezeme, demokracii sice nevím, co to je, protože ji tady taky nemáme, my tu máme jakýsi pseudobolševicko modroptáčnickooranžovorudý pokus, ale proč to neimplantovat do ranného muslimského středověku. O lékařské humanitární pomoci si myslím tolik, musíme nepřítele udržovat ve zdraví, no proti komu bychom bojovali. A tedˇse ozve nějaký humanista že se tam léčí ženy a děti a nemocní starci, a má pravdu!?! Starci už nemohou bojovat a děti ještě ne a ženy jsou určeny k rození dalších zabijáků. Zajímalo by mne jestli taky platí poplatky jako my.! Ne to jen my idioti uzdravujem druhé zadarmo, posíláme humanitární pomoci bůh ví kam a do bůh ví jaké kapsi. Ale porážku si vychutnáme pěkně z Amerikou. Dostali tam na prdel Rusi dostanou tam na prdel i Američani a my s nimi. Pokud jsem dobře informován, tak to jsou žoldáci, protože voják bere žold a né malý jinak by tam nelezl, a pro toho hnupa co tomu nerozumí tak si musí uvědomit ,že povinná vojenská služba pro nás zaplať pánbůh skončila a tím pádem je naše rádoby armáda ( pár ruských tanků pár bvp a tří grippeny) banda žoldáků.

[41] Ded, 31.12.2008 13:18

Honzo jsou to zoldaci!Maji za to dost velke penize a pro nejaky ideal,sve vlastni presvedceni,tam nikdo nejel.Kdo z nas mel tady rad nase okupanty od r.1968?Kdo z domorodcu ma rad zoldaky v Afghanistanu?Je to okupace a kazda okupace je svinstvo.A kazda reakce vytvari protireakci.Vsak ono to jeste prijde.

[42] Ded, 31.12.2008 13:20

Leosi co dodat?Mas pravdu.

[43] honza+1, E-mail, 31.12.2008 13:50

(Paolo,Leoš,Ded)
Když si zítra sbalím bágl,odletím do např. Burkina-Faso a nechám se tam najmout na smlouvu,přičemž mě nezajímá důvod války,ale jen prachy a přísun munice - budu žoldák..
Princip je stejnej i u jinejch povování,než je být voják..
Děláš v místě bydliště a pak firma dostane zakázku mimo..
Buď s ní jedeš - za lepší prachy,nebo děláš čučku dál doma,nebo změníš firmu..
Jedinej rozdíl je v tom,že voják s výjezdem při podpisu smlouvy počítá,vy můžete dělat překvapený,že máte dělat jinde..
Voják je povolání jako každý jiný,holt ne každej úkol se plní doma,obviňuje někdo naše montéry,co stavěli pivovary po celým světě,že přispívají k tamnějšímu alkoholismu,násilí,autonehodám, atd?Ti totiž mají taky na rukách krev..
Komanči všechny naše tradice armády podupali a hrdina na vojně byl ten,kdo všechny a všechno vochcal..
Proto se na armádu díváte tak,jak se díváte...
Ale to naše pivíčko - to je pohádka..
Asi tak nějak ..

[44] honza+1, E-mail, 31.12.2008 13:55

BTW :)
Žoldák není voják v aktivní službě:)
Stejně jako samopal vz.58 není vůbec samopal - ale 50 let se mu tak říká - ale proč to pitvat,že?:)

[45] Ded, 31.12.2008 14:42

Rus ktery nas v r.68 prijel okupovat nebyl zoldak.Ten sem k nam musel.Dostal to rozkazem a ani nevedel kde je.Tito zoldaci se prihlasi na misi kamkoliv.Delaji to pro penize.Mluvil jsem s klukama co byli v Jugoslavii.Vsichni svorne potvrdili ze tam sli pro prachy a za rok usetrili dost korunek.Pry rano snidane a cekalo se na obed.Pak se cekalo na veceri a jidlo super.Vubec to nikomu nezavidim.Je to zdroj obzivy a nle nas stat to stoji miliardy.Z vasich dani!Ja odevzdavam dane jinde.Nase(ceska)vlada vse prosustruje a nema moji duueru!Viz pozemky okolo Ruzyne.CEZ....

[46] honza+1, E-mail, 31.12.2008 15:11

A myslíte,že Irák nebo Afghánistán je stejná mateřská školka?
Navíc dnes jsou mise už pod rozkazem,pže už z těch 35 000 profesionálů mnozí byli venku několikrát a už jsou staří..
Do Bosny se jezdí dlouho a to,že tam je klid je i proto,že tam naše vojáky mají rádi..
Ze začátku to hotel rozhodně nebyl..

[47] Ded, 31.12.2008 15:19

Povolani vojaka si kazdy zvoli dobrovolne s tim ze nejspis bude zabijet a pripadne muze byt i zabit.DOBROVOLNE do toho jde.

[48] honza 1, E-mail, 31.12.2008 18:18

(47)
Povolání řidiče si taky volíte dobrovolně s tím,že možná někoho zabijete,případně můžete být zabit..
DOBROVOLNE do toho jdete...
V tomto směru jsou naši řidiči daleko výkonnější,než naši vojáci v misích..
Hezkého Silvestra :)

[49] M.anon, 31.12.2008 18:36

32)Honza...vy jediný tady víte, o čem mluvíte. Souhlasím s vámi.

[50] Ded, 31.12.2008 18:50

Hezkeho Silvestra.(Prave zacinam pracovat).Ovsem co je zakladni myslenkou povolani vojaka?Branit nebo zabijet.Nebo oboji.Co nas ucili na vojne?Strilet.Znate Voskovce&Wericha?"Proboha nestrilejte,dyt jsou tady lidi!".Peknou oslavu.

[51] matka, 31.12.2008 20:45

Já jsem člověk též. A nerodila jsem proto, aby mé děti byly zabity, aby mé děti zabíjely.
Tak veselýho silvestra.

[52] JosWin, 31.12.2008 23:12

Tupani mají vždy krátkou pamět.Jak je vidět,tak čas smývá,každou potupu.Němce i Rusy každý soudný obyvatel,posílal ke všem čertům.Každá okupace,přináší odpor a nenávist.Sebezvzletnější
projevy politiků,nic na tom nezmění,co sami jsme
odsuzovali,provádíme jiným.A jejich kecy,nás nesmažou z historie,že jsme lezli někam,kam nás nikdo nezval.Tak jak Leonid na nás pozval bratry ze sousedních států.Jo skleroza
to je mrcha.Mnoho jedinců tady má výpadky paměti.Ono pro mnohé,je to báječné,nepamatovat si,že?Jinak než okupanti se to nedá nazvat.Všem přeji klidný
a nerušený Nový rok.Još

[53] Jeník, 1.1.2009 09:20

výjezdy našich vojáků je jenom jedno velké vyhazování peněz daňových poplatníků.Navíc je to zhovadilost nejvyššího řádu.O nějaké morálce se v těchto souvislostech nedá vůbec hovořit.Každý,kdo se to snaží omluvit,nebo nějak zdůvodnit je evidentně myšlením hodně vzdálen těmto problémům,nebo tyto věci a to ať se na mne nikdo nezlobí , naprosto nechápe a ostatním se jeví jako naivní jednoduchý člověk.

[54] Skalenak, 1.1.2009 10:54

Z historie není známo, že by mělo trvalý život něco, co je uměle inplatováno z venčí.A tak to dopadne i v těch zemích, kde je násilím vnucována "demokracie" toho druhého.Pokud o nějaké demokracii v tomto případě můžeme vůbec hovořit.Rozhodně podíl našich vojáků na těchto misích, je ostuda tohoto státu.A odpovědnost, by za to měli nést především naši politici.

[55] matka, 1.1.2009 17:58

[52] JosWin,
Joši, ráda Tě "vidím". Hezký celý nový rok! Bez okupací se obejdeme, viď.

[56] individuoetna, E-mail, 2.1.2009 17:14

Jsou to nadnarodni zajmy vlivnych magnatu a svetove banky spolu s osn...přátelé '1984' zacina byt pomalu ale jiste realitou! Kdo to nevidi nemusi byt nutne zlym clovekem jen nepochopil jak to na svete chodi...Mel sem rad Zemana jako politika v dobach kdy jsem nerozumnel vecem jako dnes. Dnes politiky neobdivuji chapu vsak jejich ulohu v teto spinave hre jako systemu vlady skupinou elit (svini) vykoristujicich cely svet za ucelem svetove vlady. Maji k tomu fenomen doby zcela k dispozici a ovladaji jim masu tzv. ovci. Jedna se o televizi kde vse vyrcene je jakousi posvatnou pravdou nemennou formou nahledu na svetove deni...nasi politici teto vymozenosti sdovedne pouzivaji a jak tak procitam stranky blogu rekl bych uspesne. Neustale se totiz jen hovorti o tom kdo a co a jak ale nikdy ne proc! Je-li Vaclav Klaus cernou ovci pak jsem ji take...neobdivuji se mu ba rekl bych nikomu...ale jeho ciny mi zacali az nyni byti sympatickymi...rika se pozde ale prec! neni euroskeptikem nybrz eurorealistou...lide se casto myli a chybuji vzdyt zivot je neco tak fantastickeho a my jsme fantasticti...tak proc a to mi nekdo vysvetlete verime tem zvastum v bedne a podrtizujem jim cely svuj zivot jako stado tupych ovci? Proc tak nenavidime tenhle svet...sami sebe...vsichni jsme z jednoho testa...proc tolik krve? Co je to demokracie? Existuje nekde naka? A co myty? Jak muzeme byt tak zaslepeni? Nekdo nas svet zaplavuje brakem kycem a krvi...nekdo nam skryte vladne a nejsou to nasi politici to vim jiste...vice najdete na: http://911blog.yweb.sk/

[57] individuoetna, E-mail, 2.1.2009 17:35

jeste maly odkaz: http://911.yweb.sk/filmy.html

[58] asa, 2.1.2009 22:49

Zeman-máme profesionální armádu a ta musí cvičit bojem, nebudou přece jen škrábat brambory v kasárnách. Otázka-proč máme profesionální armádu (dá-li se nějaké rotě či praporu říkat armáda), na jaký boj ji připravujeme, proti Německu,Rakousku,Slovensku či Polsku. Nebo snad proti Rusku. Byla nám někdy v našich novodobých dějinách nějaká armáda k něčemu. Nebylo lepší ponechat povinnou vojenskou základní službu a pomoci tohoto institutu naučit trochu naši mládež systému, kázni a jako domobranu použít hlavně v dobách katastrof, třeba jako národní garda v US, když už to tady musí být všechno ala USA. Taky jako ředidlo nastupující nezaměstnanosti a nakonec i pro zlepšení genetiky národa, když by hoši sloužili na druhém konci republiky. Ano chápu, že teď už asi nic nenaděláme, když jsme vypadli z VS a vlezli pro změnu do NATO.

[59] Ded, 2.1.2009 23:25

Ano.Za nasi ery se rikalo ze jen krypl nebyl na vojne.A k cemu nam slouzi armada?Na 2 veci.K nicemu a na h...Ja byl na vojne v r.68.Po pul noci se ruska vojska snazila pristat na nasem letisti.Bezuspesne.Rano nam nasi velitele zamkli zbrane a pak uz jsme mohli jen prihlizet.

[60] individuoetna, E-mail, 3.1.2009 00:29

http://video.google.com/videoplay?docid=4642167330989213588

[61] pukeš, 3.1.2009 11:18

Tenhle blbec Bubnů ani neví, že zkratka Spojených států se píše USA a ne Usa, to je chytrák :D :D :D

[62] Lorenzo, E-mail, 3.1.2009 16:33

to Wurstchen 25,26)
richtig Würstchen, jinak přeloženo do češtiny: naprosto nepodstatné, zanedbatelné individuum.
Pro Vás nejspíše výstižné.
Věnujte se prosím Vaší zemědělské profesi a nepleťte se do věcí, o kterých nemáte nejmenší ponětí. "Válečná chirurgie"? o čem to tu blábolíte? Nebo :"Jsem raději, když čs. vojáci bojují tam, než aby jejich sebevrazi vyhazovali do povětří baráky v Praze". Co to je za nesmyslnou dedukci? Co zmůže ušmudlaný český žoldnéř, když nejmocnější armáda na světě není schopna zamezit atentátům na nevinné civilní obyvatelstvo západního světa? Ještě pár tupců v čs. vládě navíc a pár zhovadilých nápadů nezralých čs. makovic a budete mít London, Madrid etc. i v Praze. O zmařeném atentátu v Köln či v Düsseldorf ani nemluvě.
to Karel,Paolo,Schimansky)
Dívám se na to jako vy ale kolik je nás, kteří se snaží vidět tyto problémy v celosvětovém kontextu? Obávám se, že je nás mizivá menšina a to může mít neblahé následky. Zdraví L.

[63] Lorenzo, E-mail, 3.1.2009 16:57

to autor)
Pane Buben, mluvíte mi z duše. Mám stejný názor. Váš pohled na věci se velmi podobá mému. Jen mmě udivuje, že Vás rudí konšelé prohlásili za duševně chorého, když jste odmítl vojenskou službu. S takovými, kteří nechtěli do ČSSR armády jsem já sloužil 2 roky s lopatou a s krumpáčem u PTP a budovali jsme v roce 64 a 65 ruzyňské letiště. Ti však měli 5 až 10 let Bory nebo Jáchymov už za sebou. Hrabal o tom napsal krásný scénář.
Chcete-li psát s českou diakritikou, vyhledejte si v menu Vašeho PC pod performance písmo "Windows Latin 2". Vyhnete se tím nejapným poznámkám hlupáků a là pukeš 62. Zdraví Vás Lorenzo

[64] pukeš, 3.1.2009 18:03

Lorenzo:
Aby mohl psát velká písmena, musí používat českou diakritiku? Hlupče. :D :D :D

[65] individuoetna, E-mail, 3.1.2009 18:31

resi se tu v podstate hlouposti zatimco nas vsecky valcuje masinerie korporaci nadnarodek majicich k dispozici vse a vsechno krom naseho mysleni...snad internet jeste odola narazum totality snad jeste scas zustane zbrani svobodnych...snad jeste ma smysl psat ty prapodivne a vsemi odmitane radky kdyz vsichni postavi se proti nesvobede ovladajici spolecnost ovci...bezte si valcit sami vemte si zbran a okuste svet reality vrazd muceni a procesi mozna tehdy spocinete tvari v tvar skutecne hruze a prozrete pokud se nezblaznite! 'jako ja'

[66] Wurstchen, 4.1.2009 00:48

62) jste zase tam kde jindy. Zase jenom urážíte pro odlišný názor. Vaše ekonomické pseudovzdělání vám nedává žádnou kvalifikaci, abyste se vyjadřoval k válečné chirurgii, když vůbec netušíte o co jde. Každý průměrně vzdělaný člověk tuší, že medicína katostrof (to je prosím terminus technicus) je dost odlišná od medicíny prováděné v míru. A v knihách se skutečně naučit nedá.

[67] Wurstchen, 4.1.2009 00:54

63) tak vám je 60 pryč? Tak to už chápu váš neodbytný pocit, že víte všechno nejlíp na světě a kolem jsou samí tupci. Další reakce na vás si odpustím, nemá cenu pokoušet se diskutovat s někým, kdo ví všechno předem a nejlíp. Přeju vám pevné zdraví.

[68] honza+1, E-mail, 4.1.2009 10:39

(58)asa:
Povinná základní vojenská služba,ať se Vám to líbí nebo ne,měla naučit odvedené brance především naučit ovládat zbraňové systémy v útočné ruské doktríně..
Rozhodně nebyl její hlavní úkol učit vojáky si denně rovnat věci a čistit zuby - to měli dávno umět z domu..
Já Vám odpovím,na co byla naše armáda určena :
Po Únoru 48 se o použití naší armády rozhodovalo v
Moskvě. V roce 1951 byl vydán nový polní řád , zohledňující zkušenosti Rudé armády v 2.sv.válce - za hlavní druh bojové činnosti byl považován útok , obrana vedená vlastními vojsky se považovala za vedlejší druh bojové činnosti...
V této době mělo ČS Armádu tvořit 24 vševojskových divizí o síle 780 000 mužů !!! Z toho na československo-sovětský front bylo vyčleňeno 450 000 vojáků...
Během reorganizace v roce 1958 se počty válečné armády snížili na 650 000 a zařazeny do 16 vševojsových divizí..
VS byl útočný pakt s úkolem porazit spojence USA a ovládnout atlantické pobřeží dřív,než se vylodí američani...
Československý GŠ měl za úkol po zahájení konfliktu okamžitě zaútočit a nečekat na příchod 2. strategického sovětského sledu..Dokonce se upustilo od obranných operací,tudíž se plánovali operace jen na cizím území !!
Rychlost útoku,s jakou měl být veden , již neumožňoval spolupráci s RA , od roku 1961 naše armáda tvořila samostatný front..
Jen díky krachu pětiletky v roce 1963 se zabránilo naplňování válečných kvót a armáda musela být znova redukována...
Nicméňě - doktrína až do zrušení VS zůstala nezměněna a na počet obyvatel jsme měli největší armádu v Evropě a 4. největší na světě !!!!! ( 1.Sovětský Svaz 2. USA 3.Izrael )
Toliko já k Vám...
Teď se ptám já Vás - proti komu cvičí svoje armády Polsko,Slovensko,Rakousko a Německo,když Vám úkol té naší není jasný ???

[69] honza+1, E-mail, 4.1.2009 10:59

(59)Ded:
Ano , bohužel tak to dopadá , když je armáda podřízena politické reprezentaci
O tu naši se postaral gen. Svoboda již v Sovětském Svazu , když nezabránil (a později sám i aktivně podporoval ) komunistickým komisařům nezákonnou politickou agitaci v naší armádě a obcházením vojeského přidělence československé exilové vlády , generála Heliodora Píky..
Armáda by měla být vždy apolitická ..

[70] honza+1, E-mail, 4.1.2009 11:18

(62)Lorenzo:
V Hradci Králové se na Vojenské lékařské fakultě ,,válečná chirurgie" normálně vyučuje..
Ranivé účinky střepin,mikrorážových střel,hydrodynamické šoky a devastace orgánů tlakovou vlnou a pod. se totiž běžně na ,,obyčejné" fakultě moc neprobírá..
Proto se velká většina domácích střelných komplikovanějších poranění vozí do Vojenské nemocnice v pražských Střešovicích..proč asi ?

[71] honza+1, E-mail, 4.1.2009 12:00

(autor):
Můžete mi nějak vysvětlit ten váš výraz - sociálně spravedlivý kapitalismus ???
Víte , tento slovní nesmysl tak nějak napovídá , kdo vlastně jste..
Podle mě to může být i tak , že odmítnutí vojny bylo ve vašem případě obyčejné srabáctví..
Abyste nemusel snášet perzekuce režimu kvůli ,,odvaze",hrál jste to na blbce..
Pak se podepsání Charty jeví jako prázdné gesto..
Pokud Vás ale prohlásili za duševně chorého,tak praxe byla taková,že takovému člověku byl odejmut Občanský průkaz..
A Vám zůstal i pas ?
To že jste v emigraci slevil z kritiky socialismu je fakt úsměvné..
To jste asi zjistil,že aby jste měl co jíst,se musíte smekat daleko víc, než byste musel doma , a že tam nikdo nikoho nevodí za ručičku , že ?
Divoký kapitalismus sice odsuzovat můžete,ale tím si holt musí projít každá země,ani USA se tomu nevyhnuly , ani my jsme se tomu nevyhnuli , jen ten vývoj , pokud víte , přerušili komunisti , tak jsme si tím museli projít ještě jednou..
A ideologie a pragmatismus jdou ruku v ruce..
Vše je obchod a tak mám-li někde zájem , angažuju se tam..
Tak to bylo , je a bude..
Na mě působíte dojmem vykořeněného člověka,který utekl kvůli mladické blbosti a ne nějakým hlubokým myšlenkám a dodnes se pořádně ani nesžil se zemí , kde žijete..
Pže to,po čem pláčete ani v USA nikdy nebylo , to není nikde na světě..
Hodně štěstí v Novém roce.

[72] Petr Buben, E-mail, Web, 4.1.2009 23:24

pan Lorenzo, zdravim! .. Vse nejlepsi k Novemu Roku. Jakoz i ostatnim. ...... Mate nejaky blog/stranky? ... Ja osobne - ano, cekal jsem napr. i letite vezeni, dopadlo to takto. ...Vim, jak instalovat cs klavesnici. Bohuzel se k ni ted nemohu dostat. Omlouvam se za chybejici diakritku.

[73] Petr+Buben, E-mail, Web, 4.1.2009 23:31

Afghanistan. ....... Jde zejmena o ropne zajmy, o ropovod z nesmirne ropou bohate oblasti Kaspickeho more.... Dale nespolupracujici, nabozensky zalozeny Taliban, ponekud extremni dle evropskeho vkusu, zcela zrusil pestovani opia. Z Afgh pochazi 90% svetovych zasob.Tedy drogova mafie se zlobila. Dnes uz jsou drogy opet pestovany ve velkem. ... Dale samozrejme geostrategicke vojensko mocenske zajmy obkliceni, tlaku, podrobeni a rozdrobeni Ruska. Sem patri i Gruzie a Ukrajina a jejich vstup do Nato.

[74] Petr+Buben, E-mail, Web, 4.1.2009 23:51

Honza l. ....socialne spravedlivy kapitalsimus. tedy napr Nemecko, Japonsko, severske zeme. Bohatstvi a jeho ucinne rozdelovani /ne hladove minimalni mzdy/, spolecensky smir, civilita bez epidemie zlocinu, vlada zakona. ..... Odmitnuti vojenske sluzby byl pro me akt vyjadreni mych nazoru a principu. Byl jsem ochoten slouzit civilni nahradni sluzbu pro spolecnost, napr. v nemocnici. Na blbce jsem si samozrejme nehral, rekl jsem proste, ze odmitam. ...... Tehdy byla jina doba, vime.... Riskoval jsem timto postojem, osobni svobodu, vezeni, ale zvolil jsem si ho jako dle meho nazoru spravny. - Tak jako kazdy za socialismu mohl jednat dle sve vule. .....Pote jsem byl jsem komunistickym rezimem za nemocneho. Byl mi odejmut ridicsky prukaz. ................... Zil jste nekdy v jine zemi nez CR? ... Divoky kapitalismus, momentalne v tezke hospodarske krizi, lze zkrotit vhodnymi zakony a regulaci. ........ Ideologie a pragmatismus jsou dve opacne veci. ..... ..... Vim, nike na svete "to neni idealni" .. ale lide, spolecnosti, vyspivaji. . ..... Dnes je zivot lepsi nez doba tma, feudalismu, staroveku ... Pouziti sily, valky, lzi jsou barbarstvimi a kroky zpatky. Okupace zemi, chudoba jsou zlem, ktere neni treba neustale opakovat. ............ A vyvoj u nas dosti take prerusila nemecka agrese fasismu, kdy narod mel byt ovladnut, podroben a vymazan z existence.

[75] Ded, 5.1.2009 04:59

Mimo jine,kdo videl film"O nas,bez nas"?Ono tech filmu bylo nekolik.Nas statecek byl vzdy nekomu podrizen a vzdy nekdo jednal za nas a bez nas.Vzdy to byli velmoci jako SSSR,USA...A jak je to ted?A i hospodarsky.

[76] honza+1, E-mail, 5.1.2009 11:14

(74)Petr+Buben:
Hospodářský zázrak Německa a Japonska je ale výsledek poválečných smluv,kdy byly masivně osekány výdaje např. na zbrojení a díky obrovské zahraniční pomoci např. USA..
Model Švédska se sice mezi nimy jeví jako přijatelnější,ale i tam je současný systém časovaná bomba,pže z dlouhodobého hlediska je rovněž neufinancovatelný..
Jistě je tuším 60ti % daňové zatížení pracujících odůvodnitelné,když důchodci mohou pobírat až 90 % bývalého platu,ale obyvatelstvo stárne nejen u nás..
Při tvorbě našeho důchodového systému se na švédský model poukazovalo několikrát,ale ukázal se na naše poměry jako neaplikovatelný..

[77] Lorenzo, E-mail, 6.1.2009 22:50

to Honza+ 1 70)
Vážený pane, výraz válečná chirurgie existuje asi jen v Čechách. V Německu, Švýcarsku a v Rakousku, kde je studium mediciny prakticky
totožné se ten obor jmenuje "Traumatologie" nebo také "Unfallchirurgie". V Anglii, kde jsem strávil jeden semester se rovněž s tímto výrazem nesetkáte. Ale existují různé specializace na př. chest surgery, heart surgery, spine surgery a pod. Samozřejmě mají jak Američané tak především Němci vojenské nemocnice, kde se ošetřují těžká zranění, sepsis, spáleniny 3.stupně atd.. To dělají chirurgové, kteří se rozhodli věnovat se speciálnímu poli traumatologie. Válečná medicína sama o sobě neexistuje. Každý lékař, který při poslední státnici formálně složil Hippokratovu přísahu (ne doslova, neboť to je jen pomyslná ceremonie) musí ovládat všechny lékařské úkony k záchraně lidského života podle své kvalifikace. Je proto nelogické, nemyslitelné a v demokratickém světě nepřípustné, aby existovala jakási válečná medicína bez všeobecného, humánního poslání. Jediný rozdíl mezi chirurgem na bojovém poli, ve válce se jim říkalo "felčar" a mezi normálním klinickým chirurgem spočíví v tom, že ten felčar nemusí vykazovat nějaké mimořádné znalosti nebo schopnosti krom toho, že se musí umět bleskově rozhodnout, jak postupovat. Ale to bych zaběhl do detailů, které Vám nic neřeknou, nejste-li sám lékař. Já jím po 7-letém studiu humánní medicíny na Ludwig Maximilian Universität jsem a mám za sebou 30-letou praxi v oboru interní med. v německých klinikách. Ti specialisté ve vojenských nemocnicích nejsou žádní geniové ale mají ve srovnání s civilními doktory prakticky neomezené finační prostředky a hlavně volnou ruku při rozhodování co a jak se bude dělat. Většinou jsou to vysocí důstojníci s velkou pravomocí a malou zodpovědností. Zkuste zažalovat vojenského hodnostáře ve funkci šéflékaře pro iatrogenní požkození pacienta. Nenajdete právníka, který by Vás před soudem zastupoval. Vyjímku tvořili němečtí vojenští lékaři v koncentračních táborach, kteří dělali nedovolené pokusy na vězních. Ti byli americkým válečným soudem potrestáni. Bohužel ne všichni, kteří se těch bestialit dopouštěli. Doufám, že jsem Vás přípiš nenudil.

[78] Lorenzo, E-mail, 6.1.2009 22:54

Ty překlepy mi prosím promiňte, je jich poněkud moc.

[79] pukeš, 6.1.2009 23:14

Buben sedí v USA, tvářičky se mu nadýmají jak je pěkně nažranej, div, že nepraskne, ještě mu omastek teče po bradě, povolí si kalhoty a začne mudrovat, jak je to nehezké ti vojáci v Iráku a že je třeba sociální spravedlnosti.
I'm sorry dear Drum, but u're so funny :)

[80] Lorenzo, E-mail, 6.1.2009 23:25

to Peter Buben)
Vidím to tak jako Vy a jen doufám, že až konečně válečný zločinec G.W.Bush vypadne z Bílého domu bude v USA nastolena sociální
trhová ekonomika (soziale Marktwirtschaft) a postupně se odstraní ten "zvířecí" primitivní kapitalismus, kde je 90 % národního bohatství v rukou 10% obyvatelstva a 90% populace žije z ruky do úst. Nejsem stoupencem komunistického egalizování ale určitá sociální spravedlnost je naprosto nutná, chceme-li zabránit nepokojům a ozbrojeným revolucím. O etice a morálce ani nemluvě. Nevím, zda je Německo zrovna ten ideální příklad ale skandinávské země, Benelux státy, dokonce i Rakousko a Švýcarsko jsou v mnohém směru sociálně spravedlivější než dnešní ČR, kde momentálně vládne korupce, hospodářská kriminalita a bezohlednost a ta nejprimitivnější forma ranného kapitalismu. Nezbývá než doufat, že i v Čechách jednou zavládne spravedlnost, čestnost a pořádek.

[81] Lorenzo, E-mail, 6.1.2009 23:37

ještě jednou pro autora)
Vlastní webovou stránku zatím nemám, z nedostatku času ale přemýšlím o tom ji založit. Nemám ani vlastní blog, snad v budoucnu, až půjdu do důchodu. Jo, nic na tom nenadělám, jsem starý dědek, je mi přes 60. I Vám úspěšný a dobrý nastavájící rok 2009. Buďte zdráv! Lorenzo (pseudonym)

[82] Petr Buben, 7.1.2009 07:42

pan Lorenzo - ano. ano. ano. ..vpodstate s Vami ve vsem temer totalni souhlas .... az na to, ze 60 let, tak to jste mlady dedek, ne stary ..:]]]
..Bush, ano, cerne obdobi, nejhorsi v pameti. nikdy nezvolen,.. ted uz odchazi ... 911, okupace .. hruza. vse to poskodila jmeno Ameriky. . koncentrace, mam dojem, ze je to 5%, co vlastni 90% vseho majetku v Usa. je to korupcni prostredi. ..... socialni trzni ekonomika - alespon proboha regulace a pravidla - dnes se to vse sesypalo, tezka krize, zacatek deprese .. bude valka? 50 miliard rozkradeno ...... Ford, GM, Chrysler pred zanikem, vsechny velke banky spadly - tak takhle to opravdu nejde .... /// doufejme pro Cechy to nejlepsi .. ta navni idea, ze divoky kapitalismus je to ono, i pro ty nejvyse u koryta, to je mylne. a nechutne. .. snad se doba zlepsi.

[83] honza+1, E-mail, 9.1.2009 10:23

(77)Lorenzo :
Určitě nenudil..
Jako laik mám na to jiný pohled , než máte Vy , to je pochopitelné..Pro mě jsou taková poranění specifická..
Myslel jsem to takhle :
Já pracuju v podzemí - když se něco podělá , jdou nám na pomoc báňští záchranáři..
Mnoho z nich jsou zkušení speleologové..
Ale to neznamená , že každej jeskyňář má na to být báňským záchranářem i když mu zkušenosti z podzemí nechybí..
Proto pro mě , jako laika , bude mezi civilním a vojenským doktorem vždycky rozdíl..
Nemyslím si , že studium vojenské lékařské fakulty je nějak zvýhodněné , nebo jednodušší a nemyslím si , že jedinej důvod pro absolventy je láska k uniformě..
Rozhodnutí stát se lékařem je pro všechny zájemce těžké , být ale vojenským lékařem (a jako obyvatel HK teď myslím zdejší polní nemocnici ) je ještě těžší..

Nový komentář

Zapomenout

Aktuální články

Autor blogu

Petr Buben

Petr Buben

Davis, Ca, Usa

Jako student kritik socialismu, jeho nesvobod. Odmítl jsem nastoupit vojenskou službu ČSSR, za což jsem byl prohlášen duševně chorým, podepsal Chartu 77, odešel do emigrace.
V zahraničí slevil z kritiky socialismu. Nadšen změnami 89, později zklamán úpadkem, bezzákonnosti, chaosem, nárůstem zločinnosti. Odmítám války, násilný odpor, zbrojení, vojenské zákroky a okupace, "demokracii" vedoucí k feudalismu, divoký kapitalismus bez řádu. Je třeba pragmaticky, neideologicky přistupovat ke světu a jeho otázkám, podporovat národ, prosperitu, svobodu, právní rád, soukromé podnikání - jedním slovem - právní, sociálně spravedlivý kapitalismus.
Petr-Buben.blogspot.com | Call.nexo.com | mobily.mujblog.cz | neZakladnam.cz/cs/blogy/
petrusa001/clanky
počet návštěvPetr Buben od 13.1.09


Clicky Web Analytics návštěvy Clicky
Locations of visitors to this page
od 4.2. 2009 | 1 den 1 návštěva

Hlídač Woko.cz - Nový článek, aktualizace? Poslat email.

Petr Buben
Petr Buben
Share/Save/Bookmark
Přidat.eu záložku

Top 100 Gadget Blogs


Petr Buben



View my FriendFeed



View my FriendFeed



View my FriendFeed



View my FriendFeed



ff.im/rooms/CeskeZpravy



View my FriendFeed